***HOŞGELDİNİZ*** Yazılarımı sağdaki turuncu RSS butonundan takip edebilirsiniz.

İki Zıtlık

18 Şub 2008

Geçen haftasonu uzun zamandır istediğim Kiev Büyük Savaş Müzesine gidebildim. Ukrayna 2.Dünya savaşında büyük yaralar almış. Bu müzede savaşın izleri sergileniyor. Laf aramızda müze gezmeyi pek sevmem ama bu müzede birkaç ayrıntı vardı bende onları anlatacağım. Yoksa toplar,tüfekler, üniformalar her yerde var. 
Müze gerçekten büyük içeri girerken vestiyere mont,palto üstünüzde ne varsa
 bırakıyosunuz.
Sonra rahat rahat gezmeye başlıyosunuz. Biz grup olarak gezdiğimizden bilet ücretini hatırlamıyorum ama 10 Hrv(2 dolar) geçmez. Müze de savaşta düşmüş bir uçağın parçalarından, giyotin'e, tahta ayakkabılardan mataralara herşey var. Fakat bu müze deyince aklımda kalacak bir kaç parça var.


1- İnsan derisinden yapılmış bir çift eldiven. Vitrinden bakarken bile içime birşeyler oldu, ben bakarken bile ürperdiğim bu şeyi bir insan nasıl yapar ?



2- Hitlerin insanlara zulmettiği yollardan biri de sabun yapmakmış. İlk duyduğumda inanmamıştım. Ama bu müzede gözlerimle gördüm insandan yapılmış bir de sabun vardı.

Bunları yapan tabiiki normal bir insan olamaz, demek ki insanın manevi değerlerini aldığınızda gözünü hırs bürüdüğünde hayvanlardan daha aşağı olabiliyor.

İnşallah böyle üzücü olaylar bir daha hiç yaşanmaz, insanlık kendi değerlerine döner ırkçılık,ayrımcılık olmaz tüm insanlar birbiriyle huzur,sevgi ve hoşgörüyle yaşar.

İşte bu duyguları yaşarken bir yandanda bu dileklerimin hiç te hayal olmadığını düşünüyordum. Niye mi Türkçe Olimpiyatları Ukrayna Finali olmuştu da ondan. Ülkenin değişik bölgelrinden yüzlerce genç Sevgi Diliyle buluşuyorlardı. Konuyla ilgili videoyu izleyebilirsiniz.
http://www.youtube.com/watch?v=00TDBcELRPA
Fazla söze gerek yok...

0 YORUMLAR: