***HOŞGELDİNİZ*** Yazılarımı sağdaki turuncu RSS butonundan takip edebilirsiniz.

Tramvay Hatırası

12 Şub 2008



       Bugun Kiev'de güneş var. Gerçekten güneş olunca bambaşka oluyor.İnsanın içinde birşeyler kıpırdıyor. Baharı dört gözle bekliyorum.
      Bugun burada başımdan geçen bir olayı anlatacağım.
          Kiev'de tramvaylar eski ama hala birçok noktaya gidiyor.Bileti de yaklaşık 10 dolar/cent olduğundan buraya ilk geldiğimde işe tramvay ile gidiyordum. Yalnız tramvay biletini binince içerideki konduktörden alıyosunuz.Sonra da içerdeki özel delgeçle deliyorsunuz. Arada birde sivil giyimli kondüktör amcalar biletinizi kontrol ediyor.Sistem güvene dayalı yani.
     Şimdi başımdan geçen olayı anlatayım.Soğuk bir kış sabahı atladım tramvaya ineceğim durağa doğru daha yeni hareket etmiştik.Oturacak yerler dolmuş bende ayakta bilet almak için konduktörü bekliyorum. Biraz gittikten sonra yanıma şişko yanakları kızarmış bir amca geldi cebinden polis kimliğine benzer bişey gösterip benden bilet istedi.O kadar adam varken geldi beni buldu.
Benim uyku dolu gözlerim bir anda açıldı. - Ne bileti dedim, Daha konduktör gelmedi. Sizi takan yok.Adam bize kaçak yolcu muamelesi yapmaya başlamıştı bile. Etraftan şüpheci bakışlar vs. Sonra yanına yardımcısı da geldi. Bana ceza ödeyeceksin diyorlar. Benim de inadım tuttu ödemem ben kaçak binmedim.Hatta kızgınlıktan Türkçe bile konuştum. Adamlar ceza kuponunu diğer yolcularda beni kesmeye başlamışlardı.  
Sonunda ineceğim durağa geldiğimden ve ikna olmayacaklarına inandığımdan bilet fiyatının 20 katı cezayı ödedim. 20x 0.10= 2 dolar :)
O gün bu gündür biletim hep yanımdadır. Selametle ...