***HOŞGELDİNİZ*** Yazılarımı sağdaki turuncu RSS butonundan takip edebilirsiniz.

İlk İzlenimler

8 Şub 2008


         Bu sabah bir şey dikkatimi çekti; Kiev'de zaman hızlı geçiyor yada bana öyle geliyor.Buraya geleli 4 ay olmuş.Hava genelde puslu şöyle güneş yüzünü gösterecek oluyor bulutlar hemen önüne atlıyor.Ama son yılların en sıcak kışını yaşıyoruz havalar +2 derece civarında. İnsanlar burada çok iyi giyiniyorlar, hatta kadınların%80 i kürk giydiğinden herkesi zengin sanıyordum işin aslı öyle değilmiş.Çocuklar çok sıkı giyiniyor ve tabii ki de hasta olmuyorlar.Arabaların hemen hepsinde kış lastiği var. Zaten zincir yasakmış. Kardan,buzdan yolda kalan görmedim.
       Isıtma doğal gazla merkezi sistemlerden sağlandığından pek bi sorun yok.Isınma maliyetleri ucuz. Ortalama bir hane ayda 40 usd ödüyor.Hane demişken ev kiraları uçmuş durumda 2 odalı (1+1 yani)bir evin aylık kirası 600 usd dan başlıyor. Binalar,caddeler bana renksiz geldi. Sovyetler den kalma bir alışkanlık olsa gerek ama Ukrayna özellikle son yıllarda kabugunu kırmaya başlamış.Bence çok kısa bir zaman sonra da AB üyesi olur.
Gelecek yazıda görüşmek üzere...

1 YORUMLAR:

Adsız dedi ki...

Türkiyedeki çogu insanın bilmedigi bu güzel yeri bizimle tanıştırdığınız için teşekkür ederiz Mehmet bey...
Başarılarınızın ve çalışmalarınızın devamını yüce Allahtan dilerim...
Yeni yazınızı merakla bekliyorum...

TÜRKİYEDEN KUCAK DOLUSU SEVGİLER SAYGILAR